တကၠသုိလ္မ်ား၏ ေနာက္ဆက္တြဲ စာေမးပြဲ လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရပ္ဆုိင္းမည္
By Popular News
တကၠသိုလ္မ်ား၏ ေနာက္ဆက္တြဲ စာေမးပြဲမ်ား ရပ္ဆုိင္းျခင္းႏွင့္
ဘြဲ႕ႀကိဳသင္ၾကားေရးကာလ ႏွစ္ပိုသင္ျခင္းမ်ားကို လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္တြင္
ျပဳလုပ္သြားရန္ ရွိသည္ဟု ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးက
ေျပာသည္။ “ဒီႏွစ္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ လာမယ့္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ကို
လုပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ
ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိျခင္းမွာ ဘြဲ႕ရမ်ားထဲတြင္ အရည္အေသြး
မျပည့္ဝသည့္သူမ်ား အေျမာက္အျမား ပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းမွာ
အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္သည့္ ပညာေရးဆုိင္ရာ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွ
ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလဒ္မ်ားအရ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္
အသီးသီးတို႔မွ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ဘြဲ႕ရတစ္သိန္းေက်ာ္ခန္႔ ထြက္ေပၚေနရာ တခ်ဳိ႕ေသာ
ဘြဲ႕ရမ်ားသာလွ်င္ ပံုမွန္အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝမႈရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ အရည္အေသြး
မျပည့္ဝေၾကာင္း၊ ၎မွာ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ ဘြဲ႕ရမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္သည့္
ပညာေရး စစ္တမ္းမ်ားအရ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္က ဝိဇၨာ/သိပၸံ
တကၠသိုလ္မ်ား အပါအဝင္ အျခားသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္မ်ား၏ ပညာသင္ႏွစ္မွာ
အနည္းဆံုး ၄ ႏွစ္ရွိရာမွ အစိုးရအဆက္ဆက္ ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ လုိက္ကာ အနည္းဆံုး
၃ ႏွစ္ ျဖစ္သြားေၾကာင္း ပညာေရးဆုိင္ရာ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၌ လက္ရွိအႀကံေပးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနသူ အၿငိမ္းစား
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာထြန္းခင္က “အခု ၃ ႏွစ္က အဓိက ဘာသာရပ္ေတြ
သင္ၾကားတဲ့အခါမွာ အခ်ိန္လံုေလာက္မႈ မရွိတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ဒီေတာ့
အခ်ိန္လံုေလာက္ေအာင္ ျဖတ္သင့္တာျဖတ္၊ ခ်န္သင့္တာခ်န္နဲ႔ လုပ္ရေတာ့
ေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ အျပည့္အဝ မတတ္ေျမာက္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခု ၄ ႏွစ္ဆုိရင္
လံုေလာက္သြားၿပီ။ ဒါမွလည္း ဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ပညာကို ထုိက္ထုိက္တန္တန္
ရရွိသြားႏုိင္ပါမယ္” ဟု ေျပာသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲ စာေမးပြဲမ်ား
ရပ္ဆုိင္းလုိက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ဆဆ
မေနေတာ့ဘဲ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာ
ပညာေရး အတုိင္ပင္ခံ ေဒါက္တာေနဝင္းႏုိင္က သံုးသပ္သည္။ “ေနာက္ဆက္တြဲ စာေမးပြဲ
ရွိေနတာပဲကြာ။ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေအာင္မွာေပါ့ ဆိုတဲ့သူေတြ
မ်ားလာေလေလ ဘြဲ႕ရၿပီး ဘာမွမတတ္တဲ့သူေတြ မ်ားေလေလပဲ။ အျပင္မွာလည္း
လက္ေတြ႕ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဓာတုေဗဒနဲ႔ ၿပီးၿပီး ေရကို H2O ေလာက္ပဲ
သိတယ္။ က်န္တာဘာတစ္ခုမွ မသိမတတ္တဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ” ဟု ၎က ထပ္မံေျပာသည္။
လက္ရွိ တကၠသုိလ္ ပညာေရး၏ အေျခအေနကို အေျဖဆက္လက္ ရွာေဖြရာတြင္ ျငင္းပယ္ရန္
ခက္ခဲလွသည့္ အဓိက အခ်က္အလက္မ်ားကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး ထိုအထဲတြင္ ဆရာ/မႏွင့္
ေက်ာင္းသားအခ်ဳိး မညီမွ်မႈမ်ား၊ သုေတသနလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ဆရာ/မမ်ားအား မွီခုိမႈ အားႀကီးျခင္း၊ ၃ ႏွစ္အတြင္း မဟာဘြဲ႕ႏွစ္ခု
ေပးျခင္းႏွင့္ က်ဴရွင္ေပးစနစ္မ်ား ရွိေနျခင္းတို႔ ပါဝင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေနေသာ္လည္း ေခတ္မီသည့္
ျပ႒ာန္းခ်က္ကို အဓိကထားကာ အရင္ျပ႒ာန္းရန္ လုိအပ္ၿပီး၊ ၿပီးမွ ဆရာ/မမ်ား၏
အရည္အေသြးကို ထပ္မံကာ ျမႇင့္တင္မွသာ အေျခခုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
သင္ၾကားေရးဆုိင္ရာ ေဒါက္တာတစ္ဦးက ေထာက္ျပသည္။ “အေျခခံကေန စျပင္မွျဖစ္မွာ။
တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ အခ်ဳိ႕ေတြက ဆယ္စုႏွစ္ ၃ စုေလာက္ေတာင္
ၾကာေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနတယ္။ ေဝးေဝး မၾကည့္နဲ႔။ အခု တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းမွာ
သင္ေနတဲ့ နယူတန္ရဲ႕ နိယာမဆုိရင္ ဒီေန႔ ႏိုင္ငံတကာမွာ ၇ တန္း အဆင့္မွာပဲ
သင္ေတာ့တယ္” ဟု ၎က ထပ္မံဆုိသည္။ ထို႔အျပင္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ား အျပည့္အဝ
အသံုးခ်မႈပါ အားနည္းေနၿပီး ယင္းေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ပိုင္း မကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကို
ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ဟု ပညာေရး ေလ့လာေနသူ တစ္ဦးက ထပ္ေလာင္းဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ အသင္းဥကၠ႒ ဦးရဲျမင့္ေဖက “ကၽြန္ေတာ္
စင္ကာပူမွာ ရွိတုန္းက ျမန္မာေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာေတြကို အင္တာဗ်ဴး
လုပ္ဖူးတယ္။ အသံုးျပဳေနက် ျဖစ္တဲ့ ကိရိယာကို ျပၿပီးေမးတာေတာင္
မေျဖႏိုင္ဘူး။ လက္ေတြ႕ပိုင္းမွာ တကယ္ အားနည္းေနတာက အမွန္ပဲ” ဟု ေျပာသည္။
တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ လက္ေတြ႕ပိုင္းအား အျပည့္အဝ
ေဆာင္ရြက္ေစျခင္းမ်ဳိးကို အားေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေအာင္လည္း
ႏိုင္ငံေတာ္က ျဖည္ဆည္းရန္ပါ လိုမည္ဟု ပညာေရး သုေတသီတစ္ဦးက
ေထာက္ျပၾကေသးသည္။ လက္ရွိအစိုးရသစ္၏ ပညာေရး ေပၚလစီမွာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္
ေျပာင္းလဲ လိုျခင္းမ်ဳိးသို႔ ဦးတည္ေနၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္ကပါ
လိုက္ႏိုင္ဖို႔ လိုေၾကာင္း၊ သာမန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမ်ဳိးျဖင့္ေတာ့
ဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရန္ ခက္ခဲသြားေစႏိုင္ေၾကာင္း ပညာေရး သုေတသီတို႔က
ထင္ျမင္ခ်က္ေပးသည္။ ယခုႏွစ္ စံခ်ိန္တင္ အက်မ်ားခဲ့သည့္ နည္းပညာတကၠသိုလ္
(သန္လ်င္)မွ B.E ေက်ာင္းသား တစ္ဦးက “ဘြဲ႕တစ္ခုရဖို႔ မလြယ္ေတာ့တဲ့
ပံုစံေရာက္သြားဖို႔ ရွိမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳေျပာေစခ်င္တယ္။ ဒီပံုစံ
သြားမယ္ေပါ့။ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မေပါ့ေတာ့ဘဲ ဖိဖိစီးစီး လုပ္မယ္။
မေျပာမဆိုဘဲ လုပ္ေတာ့ အကုန္က်ကုန္တာမ်ဳိး ျဖစ္သြားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
မင္းသုေအာင္
မင္းသုေအာင္
0 comments:
Post a Comment